onsdag 10 december 2008

Ja, då var det kväll igen...

Var en tjej här innan ikväll från Bertmark. Dom säljer årsböcker. Ja, asså inga såna som man hade på gymnasiet. Men vad som hänt i Sverige och världen under det gångna året, allt ifrån Foppatofflor till World Trade Center (ja, nu är de ju inte från samma år, jag vet, men jag kom inte på något bättre exempel) men även lite statisktik och nya ord och begrepp som kommit och annat lite smått och gott. Vill man ha dessa böcker så måste man teckna en femårsprenumeration och de är ganska dyra. Jag hade otrolig beslutsångest men jag skrev på. Jag har trots allt 14 dagars ångersfrist! Men jag kommer ihåg Jeppes faktakalendrar, vi lusläste ju i dom jämt, det står så mycket som är kul att veta av ingen särskild anledning alls! Och har man tur så blir man lite allmänbildad också! De verkade väldigt innehållsrika och så, massa bilder och annat. Får väl se vad jag bestämmer mej för. Det ligger en bok här som hon lämnade kvar, det kliar i mina fingrar att öppna plasten men vill vara helt säker först.

Vad har hänt annars ikväll då? Jo, jag har kollat på Bonde söker fru. Jag vet inte vad jag ska tycka om det programmet egentligen. Själv hade jag aldrig velat vara med. Men det är nåt som gör att jag vill se det. I år tror jag det är hästbonden som lockar. Dock inte han som person. Utan jag försöker få glimtar av hans hästar, stall och allt sånt. Vilken anläggning och vilken lastbil! Och bonden Per tog ju med en av sina tjejer till Falsterbo Horse Show, det gillas! Kommer ihåg Falsterbo i somras, vad roligt vi hade där Hanna och jag! Och jag längtar redan till nästa år, då ska vi förhoppningsvis stanna ännu en natt och vara lite fler. Och det blir party båda kvällarna, det vill jag lova!

Har också tittat på Oskyldigt dömd. Det var sista avsnittet vilket var synd, Persbrandt är alltid bra!

Det är dags för seminarium igen imorgon, det tredje för den här kursen. Detta handlar om skolmiljö. Vi i basgruppen ska prata lite allmänt om åldern 6 till 12 år, som till exempel deras kognitiva, motoriska och socioemotionella utveckling. Vi ska även prata om skolmiljö och vilka lagar som gäller och vilken roll arbetsterapeuter har inom detta område. Plus att vi ska berätta resultatet av intervjuerna med barnen som gjordes på skolan som några i min basgrupp besökte. Sist men inte minst ska vi presentera vår modell som vi byggt av en del på skolgården som vill skulle vilja förändra. Hoppas det kommer att gå bra!

Nu måste jag verkligen hoppa in i duschen, klockan är på tok för mycket redan! Måste hinna läsa på vad jag ska säga imorgon också. Usch, mitt tåg går redan 7.23!

Sov gott inatt och ha en underbar dag imorgon! Vi hörs!

/Jolie.

Inga kommentarer: