onsdag 3 december 2008

En lång och händelserik dag

Godkväll på er allihop!

Hoppas ni har haft en bra dag! Det har jag iallafall haft, mestadels åtminstone.

Min väckarklocka ringde 04.30 imorse så som jag sa igår, och som ni säkert också förstår, så fanns det varken tid eller ork för någon morgonuppdatering.

Ni ska vet att det var svårt att vakna då! Jag snoozade till klockan fem, sen var jag tvungen att gå upp! Det var ingen trevlig upplevelse att gå ut till tåget i kolmörkret! Somnade som om någon klubbat ner mig på tåget iallafall så resan gick fort.

Väl framme i Lund så vräkte regnet ner, inte alls trevligt. Var dessutom fortfarande kolmörkt och iskallt. Caroline stod redan vid busshållplatsen när jag kom så vi kunde stå och hacka tänder tillsammans. Efter att vi hoppat av nästa buss framme vid skolan så snöade det istället. Och så har det hållit på hela dagen sen - ömsom regn, ömsom snö. Brrr!

Klockan åtta började vår samtalsmetodik med Olle. Jag tycker verkligen inte om det! Caroline och Nadine började, de var jättebra! Frida, mitt "intervjuoffer" var sjuk så Nadine var schysst och lät mig intervjua henne igen. Vilket blev katastrof! Hon pratade jättemycket och sa jättebra saker. Men jag fick total blackout och kunde inte komma på en enda vettig fråga! Det var jättehemskt, ville bara grabba tag i något och kasta på den förbannade kameran och sen sjunka igenom golvet. Var bara så vedervärdigt! Blir en så konstig situation, att skulla intervjua någon genom att ställa en viss typ av frågor samtidigt som man blir filmad och att filmen dessutom visas på en TV i ett annat rum samtidigt! Det är inte alls min grej. Påminde mig om när jag red min sista tävling på Robin, hände ungefär samma sak, total blackout mitt i programmet. Och det kom också med på film. Jag lyckas då alltid!

Hur som helst så var pinan över till slut. Caroline och jag begav oss till bibblan, tänkte vara lite nyttiga och börja skriva ihop vår text om kognitiv utveckling. Men ärligt talat blev det mest flum.

Vid lunch, efter att Caroline åkt hem, kom Erika till skolan så vi åt lunch ihop. Sen var det dags för oss att bege oss ut på vårt lilla äventyr! Mer om detta imorgon, ni får hålla er lite till! Det gör sig inte rättvisa om det inte får ett eget inlägg. Men ärligt talat är jag för trött för det ikväll, mina ögon går i kors.

Legally Blonde får också vänta till imorgon, måste sova strax, måste vara effektiv imorgon, har mycket att förbereda inför helgen. Har också sjuk beslutsångest inför imorgon, det tåls att sovas på den saken! Vilket jag också ska göra nu.

Godnatt på er!

/Jolie.

Inga kommentarer: