torsdag 11 december 2008

Not V.G.

Det snöar denna decemberafton i gamla goda Kristianstad. Fint nu till Lucia. Om det får stanna till lördag förstås!

Seminariet idag gick inte så bra. Vi var inte så sammansvetsade idag och vi drog över tidsgränsen med en kvart. En kvart! Men vår modell var bra och vi hade bra saker att säga. Men när nerverna inte håller blir det lätt lite misshappenings... Grupp 2 var bäst idag, det är Erikas och Elins grupp för er som vill veta. Dom hade världens sötaste lilla rollspel! Måste erkänna att min grupp tog hem kalkonpriset idag... Men vi ägde på förra seminariet, då var vi bäst vågar jag nog påstå.

Åt god lunch sen iallafall med Erika, Elin, Caroline och Anna C, revben och hasselbackspotatis!

Sen var det dags för avstämning med Dennis och Elisabeth inför seminarium 5 om ungdomskultur.

(Ska kolla på Medium nu, fortsätter skriva när det är slut)

Dom flesta hade inte så mycket att stämma av med, det var många som inte börjat än, bland annat jag. Inte så konstigt egentligen, vi har haft så många andra seminarier den senaste tiden. Men vi bollade lite idéer, kändes ganska bra. Detta seminariet är individuellt till skillnad från de andra som man gjort tillsammans i basgruppen. Man ska skapa någonting som både är och som visar ungdomskulturen idag. Jag vet inte exakt än vad jag ska göra. Men jag vet att det ska vara något med foto, musik och dressyr/ridning. Ska bli sjukt skoj, känner mej riktigt pepp på det!

Tog tåget hem med Erika och Paula, trevligt med sällskap, är så tråkigtatt åka själv, känns som det tar en evighet då. När vi anlänt här i stan så tog Erika och jag en vända på stan, hade ett ärende att utföra. Och vi blev mycket nöjda med resultatet!

Var inte hemma förrän halv sju, är så tradigt att komma hem så sent. När man sen väl har ätit och duschat och bytt om så har plötsligt hela kvällen gått. Men idag var jag ganska trött, är fortfarande jätteförkyld. Så det var ganska skönt att bara slänga sej framför TV:n faktiskt. Ja, det blir ju en del sittande vid datorn också, man blir beroende...

Nej, nu måste jag tänka på att komma i säng. Tidigt upp imorgon med, ska ha sista föreläsningen i utvecklingspsykologi. Det är väldigt intressant och föreläsaren är bra. FÖRUTOM att hon säger "då va" efter VARJE mening! Det är grymt irriterande, till slut är det det enda jag hör, det enda jag kan komma på att anteckna. Det är så himla jobbigt att man får gåshud!

Sen efter föreläsningen så ska vi träffas i basgruppen och skriva metodbeskrivningen till nästa seminarium som är nr 4 i denna kursen. Den ska handla om tidsgeografiskt metod, vi ska skriva en aktivitetsdagbok och intervjua en ungdom om dennes dag plus att vi ska göra en skriftlig berskrivning av metoden och somska skrivas som metodbeskrivningen i en riktig vetenskaplig artikel. Det låter nog mer avancerat än vad det är...

Vi ska också hinna med en fika för att fira ett en i gruppen fyller år! Ska bli mysigt.

Sov nu så gott allihop, vi hörs imorgon! Ha det så bra till dess!

/"Stumpan"

Inga kommentarer: