tisdag 2 december 2008

Godmorgon!

Idag var jag minst sagt uppe med tuppen! Klockan ringde 05.30 vilket egentligen inte är tidigare än vad den brukar göra. Men idag ska jag inte ta tåget till skolan förrän 8.23. Det var så att jag kom på alldeles för sent igår kväll att jag glömt göra en sak till basgruppen idag. Vi kom överens om att göra lite egen "research" om skolmiljö inför kommande föreläsning och seminarium. Så det är vad jag pysslar med nu.

Vad det är mörkt om morgnarna nu! När jag klivit upp så tände jag direkt alla adventsstjärnor och ljusstakar. Det är så lugnt och fridfullt en tidig vintermorgon. För första gången kände jag minsta lilla julstämning så bestämde mig för att uppmuntra denna känsla till fortsatt utveckling så jag matade in en julskiva i CD-spelaren i stora rummet och tryckte på play. Mys!

Fick mig också ett gott skratt denna morgon. Tittade in på Hannas bilddagbok. Hon hade lagt upp en bild på en lyktstolpe i vilken det allra längst upp hängde ett par skor. Frågar mig samma sak som Hanna; Hur har de hamnat där?

Nu ska jag fortsätta vara lite nyttig och göra lite mer skolarbete innan det blir dags att ge sig av till tågstationen. Ha en bra dag, vi hörs senare!

Vad ska ni göra idag?

/Jolie.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir också himla glad över dom bilderna =) Livets glada dagar.. =) Den roligaste tiden jag haft detta året har varit med er... och det känns fantastiskt bra =)Och jag blir glad över att du bestämt dig för att börja skriva blogg igen... kul att läsa vad alla sysslar med ju =)