onsdag 7 oktober 2009

Heartache on the dance floor

Hej alla! Var ett tag sen nu, har haft tokmycket att göra och värre lär det bli!

Mamma kom hit i fredags på visit. Visade henne skolan och så var hon och jag och Malin på stan och käkade lunch och gick lite i affärer.

På lördagen bar det av in till stan igen. Det regnade och blåste så det stod härliga till! Gustav köpte en undulat som fick namnet Samantha Carter... Sjukt söt iallafall, kom på att jag saknade vår lille Emils kvittrande. Kanske blir undulat igen i framtiden, vem vet?

På eftermiddagen befann vi oss i min lägenhet. Vi städade ur den, han som bott här innan har nog aldrig fått lära sig städa ordentligt... Vi passade också på att bära ner alla sunkiga möbler som stod här till förrådsrummet.

På söndagen var vi på Ikea exakt heeeela dagen. Jag skulle ju handla alla saker till lägenheten och det tog sin tid vill jag lova!

Mamma och jag roade oss sen resten av kvällen med att sätta ihop allt. Vi höll på att greja till kl 2 på natten. Man var lagom pigg när man sen skulle kliva upp kl 7 på morgonen för att tvätta. Kom på att jag glömt all rentvättad tvätt i Malins torktumlare så blev panikbokning av tvättmaskin i tvättstugan, himla tur det fanns någon ledig, vad hade jag annars gjort??

Vi började inte förrän kl 13 på måndagen sen så mamma och jag käkade lunch i stan innan vi skiljdes åt. Jag hade föreläsning och så småningom skulle hon ta bussen tillbaka hem.

Nu är det råplugg som gäller för min del, tenta på fredag nästa vecka, vet inte hur jag ska hina plugga in allt, har sån sinnesjuk tentaångest så jag vet inte vart jag ska ta vägen!!!

Igår satt jag och några tjejer från min klass på bibblan från kl 8 på morgonen till kl 20 på kvällen (dock hade vi en och en halv timmes gruppövning nere i hamnen mitt i), sen gick vi bort till Maxi och handlade, skönt med sällis, är en bit att gå...

Det är rätt kul att två av dom bor i samma hus som jag, känns lite mindre ensamt på så vis.

Idag har vi haft sista föreläsningen innan tentan, sen blev det en sväng till bibblan igen, sen jag kom hem har jag suttit med plugg...

På ett sätt är det väl tur att jag har så mycket att plugga. Visst är det kul att ha fått egen lägehet, har längtat efter det länge nu, men guuud vad ensamt det känns! Och jag saknar dej älsk... Jättemycket!!

Nu ska jag nog släppa böckerna för ikväll och se lite på Idol eller Bonde eller nåt, får se vad jag hittar. Behöver sova sen så man orkar plugga ordentligt imorgon också.

Har kemiföreläsning imorgon, det vill man ju inte ha nu inför biologitentan men vad gör man?

Ha en fortsatt trevlig kväll, vi hörs snart igen om inte ångesten tar kål på mej..!

/Johanna.

Inga kommentarer: