måndag 12 oktober 2009

Vad har folk för problem med trappor i detta huset?

Idag har inte riktigt varit min dag.

Började med att jag var i fel hus för lektionen imorse. Vi skulle vara på Kocken nere i hamnen men jag sprang runt på Norrgård och letade efter en sal som inte fanns. Johanna ringde och sa att jag var fel så det var bara att traska i regnet. Mötte Amin på vägen, visst inte bara jag som var sent/fel ute...

Diskuterade praktiken, inte jättegivande, vi har redan hunnit prata så mycket om det redan så kändes som vi hellre kunnat va hemma och plugga. Men men.

Laborarion 3 och därmed sista i cellbiologikursen. Handlade om cellskelettet. Vi använde celler från hamsters äggstockar och tillsatte phalliodon, som är röd flugsvamps-gift. Färgade in detta och studerade i flourescensmikroskop, redigt fräsigt blev det! Stina, vår labbhandledare, var schysst och gav oss två veckor att skriva rapporten, då har vi ju gjort klart tentan, huvaligen!!

Har sen pluggat hela dagen. Ska ge mej nu och gå och lägga mej.

Lyckades spilla ägg på golvet innan idag, känns som det är överallt fortfarande!! Jäkla kladd...

Gruppövning imorgon, sista innan tentan. Ska nog plugga lite med Johanna sen, kanske går och sätter oss på Kullszénska, trött på att sitta på skolans lokaler, blir så opepp.

Tenta på fredag. Sjukt nervöst men ska samtidigt bli skönt när det är över...

Asså, sen jag flyttade in här så har jag trott att de hasande/skrapande ljud varit grannen ovanför som flyttar stolar, ni vet så som man puttar ut stolen när man ska resan sej upp? Men ljuden blir alltmer långdragna. Undrade hur många meter som dom flyttade stolen egentligen... Men nu har jag insett att det är hissen som låter! Den skrapar emot på vissa ställen när den åker och det blir bara värre och värre! Och jäklar vad folk åker hiss sen, kan dom inte gå i trappor??

Nä, nu sova. Har en del papper att ta med mej imorgon, ska bli intressant att se hur många av dom jag kommer ihåg...

Godnatt, dröm inte om cellbiologi!!
/Johanna.

Inga kommentarer: