lördag 31 oktober 2009

Oj!

Ja, då har plötsligt en vecka till gått! Var tar tiden vägen? Snart är det jul! Och vad värre är, snart är det tenta! Oh my God! Kemitentan är på tisdag, det kommer gå så sjukt obra så lärarna kommer tappa håret när dom rättar. Men jaja, det är deras problem att vara skalliga, inte mitt.

Har pluggat en hel massa de senaste dagarna. Har tappat räkningen på alla uppgifter vi räknat. Så gör man en uppgift och kan den. Sen fem minuter senare så har man glömt hur man ska göra... Är det vad som kallas guldfiskminne?

I onsdags var Gustav här på fikabesök, så kul! Han har ju höstlov nu, sån lyx har inte vi... Han hade färgat håret, snyggt var det!

På kvällen sen så pluggade jag hos Atti, vi räknade en en extenta och höll väl på till vid ett på natten. Sen packade vi ihop våra böcker och sa att vi inte pallade plugga mer. Men hur eller hur så satt vi ändå uppe till kl 5 (ja ni läste rätt!!) på morgonen, fråga mej inte vad vi gjorde! Snokade runt om folk på nätet tror jag...

Igår var det genomgång av extenta i skolan och sen räknade jag och Johanna klart labben. Ääääntligen klar med sista labben!! I den här kursen alltså...

Pluggade hos Atti sen igen, vi gjorde klart extentan sen drog vi upp till Elida och Kristina ocg pluggade ännu mer. Sen kväll igen, räknade nog till vid två...

Frågestund idag. Blev man något klokare? Njae... Blev förvirrad av hybridiserings-schemat... Men men. Kommer det på tentan så är det ju max en fråga. Allt verkar handla om jämvikt och pH och syrakonstanter och sån skit...

Därefter var Atti, Elida, Kristina och jag på Maxi och handlade till ikväll. Sen pluggade vi i några timmar innan vi sen lagade mat ute i stora köket och kollade på Idol. Somnade innan utröstningen. Sen när den var slut så blev jag tokpigg (eller övertrött?) och samma sak verkade ha drabbat dom andra för sen började vi försöka lära oss arabisk folkdans samt dansen till MJ's Thriller... Jag kan ju avslöja att det inte gick jättebra...

Är en hejdundrans fest här i korridoren ikväll. Blev lite pinsamt när Atti och jag tassade genom korridoren i våra PJ's när festande folk fanns överallt. Hrm...

Men imorgon, då jäklar ska vi festa järnet, Halloxween-fest på Kåren, yaay!

Som avslutning - Dagens roligaste:

Background story: Håkan, en av våra kemilärare, har lagt ut facit på Moodle till övningsuppgifterna i boken. Så satt vi igår och räknade på en av dom och fick svaret 4.8 * 10^8. Men enligt facit skulle det bli ^-8... Och vi knappade och knappade på våra dosor, men nej, det blev inte rätt.

Så till saken:
Jag: Vi frågade Håkan idag om uppgiften. Han hade räknat fel.
Atti: Han tyckte nog det var lite pinsamt...
Elida: Men, vad sa han då?
Jag: Oj!
Kristina: Oj?! Ja, då ska jag minsann också säga oj när jag räknat fel på en uppgift på tentan!

Det skrattade vi gott åt. Länge!

Nej, nu ska jag sova. Jag som hade tänkt ta igen förlorad sömn sen veckan.. Pyttsan!

Vi hörs, ha det så bra! Och, glöm inte - Happy Halloween!

/Johanna.

Bus eller godis? Imorgon vill jag ha båda!

Inga kommentarer: