torsdag 15 oktober 2009

Upplopp

Ja, Gert Fylking säger full fart mot helgen och jag säger full fart mot tentan! (Är det bara jag eller är allas vår Fylking Sverige väldigt frekvent förekommande i min blogg??)

Nu kommer det att låta som att jag är fullständigt vrickad... Men jag VILL göra tentan, jag vill helst av allt göra den nu, BUMS. Jag vill bli av med den här skiten, jag orkar inte läsa en stavelse till som har någon som helst anknytning till celler! Imorgon kl 13 kommer vara ett härligt ögonblick, då kommer detta att vara över, åtminstone for now. I den stunden kommer jag inte kunna göra nåt mer åt saken förrän jag fått reda på resultatet.

Hoppas på utgång imorgon kväll! Jag vill träffa folk, jag vill ut ut min lägenhet, jag vill klä upp mej... Allt sånt som man inte gjort på över tio dagar på grund av man pluggat till denna vedervärdiga tenta. Vill säga TACK till Joan som tydligen sitter i samma båt, jag är alltså inte ensam om detta sorgliga tillstånd...

Folk kan ju tycka att efter tentan så kan jag ju göra vad jag vill och leva livet, bara håll ut någon dag till. Men icke! Direkt efter denna tentan är gjord så är det dags att börja plugga till NÄSTA tenta, kemi! Och tycker jag detta har varit jobbigt, ja då vill jag inte ens tänka på vad jag kommer tycka om kemin...

Nej usch, stackars er läsare! Jag får nog låta bli att blogga till tentorna är över... Tjat, tjat.

För att prata om något annat (dock tentarelaterat, quelle surprice) så var det visst fest här i huset igår kväll/inatt. På alla våningar verkar det som. Vad fasen, mitt i veckan?! Ah, lillördag! Ett fenomen som man lätt glömmer när man tentapluggar... Jag tycker inte om att vara ensam. Men i såna lägen hade jag frivilligt bosatt mej i ett ödehus in the middle of nowhere.

Ska fortsätta plugga nu. Effektiv ska jag försöka vara. För ikväll vill jag vara ledig och vila upp min stackars hjärna, den ska utsättas för ett verkligt kraftprov under fem timmar imorgon så det kan den vara värd tycker jag. Dessutom får ju jag vila på köpet!

Kör hårt med vad ni nu håller på med! Vi hörs!
/Johanna.

Inga kommentarer: