fredag 9 oktober 2009

Om jag är en v-SNARE, vill du vara min t-SNARE då?

Goder afton!

Idag är det fredag, äntligen! Visst är det härligt?! Full fart mot helgen som Gert Fylking alltid säger.

Själv tycker jag inte att det enbart är skönt att det är fredag och därmed helg... Det innebär att cellbiologi-tentan är om en vecka... Och som ni alla nog också lär ha märkt så går ju en helg sjukt fort. Och sen så vips så är det bara fyra dagar kvar... Och det är mycket som ska läsas och allt är inte helt lätt alla gånger... Nervös? Jajjemän. Tentaångest. Precis som det ska vara.

Inget festande denna helgen inte, bara stenhårt plugg. Känns som det bara är jag hemma i hela huset så här på fredagskvällen. Om det inte var för att jag hör hissen åka lite då och då och ett svagt dunka-dunka från musik hade jag nog trott att det var så också.

Första helgen i min lilla lägenhet. Vill ju se Idol!! Men ingen TV har man ju hunnit få hit än så får väl se film i datorn. Fast det går bra det också. Var en sväng borta på Maxi i eftermiddags så har faktiskt lite chips och godis hemma nu. Men sssch... Säg det inte högt. Jag har ju inte skaffat mitt Friskis-kort ännu.

Har haft gruppövning i kemi idag. Vi har väl ingen lust att räkna kemi nu så här inpå biologitentan heller! Men jaja, vad gör man lixom? Handlar om jämvikt för tillfället, lite småknepigt. Och inte blir det bättre av att "man bara har celler i huvudet just nu" som Amin sa. Dagmar är så härlig, hon utbrast; men Amin, vilken tur för dej att du har celler i huvudet!

Slutade iallafall redan kl 12, alltid något. Hem, skrev om det jag fått retur på i osmos-labben (hur lyckas man glömma att skriva ett avsnitt av en labbrapport??) och gick över till Norrgård och lämnade in den. Vill ju utnyttja till max att jag bor precis bredvid skolan ^^

Just nu springer jag däremot som en jojo mellan datorn och spisen, håller på att koka potatis... Sen kvällsmat, I know. Men jag har faktiskt pluggat! Håller på med dom jäkla instuderingsfrågorna, jag överdriver inte om jag säger att vi har drygt 200 stycken!

Tänkte jag skulle lägga ut lite bilder på mitt plejs!

Här är mitt lilla kök.
Min sköna gröna soffa (med alla Ikea-kartongerna bakom...)
Här vill jag lova att många timmar spenderats här redan nu...
Älskar mitt skrivbord, ska ta en närbild på det någon dag.

Mitt badrum, nästan lika stort som resten, hihi...


Dumma potatis!! Ajja, äntligen blev de klara, ska käka fredagsmiddag nu, värsta lyxen med potatis och köttbullar. Det slår Erikas middag på Banken med hästlängder!! Eller hur...

Så där ja, då var man uppäten! Mätt idag också, som Malin alltid säger efter maten.

Tror jag ska gå och göra mig kvällsredo nu, sen ska jag bunkra upp med gottis, krypa upp i soffan, kolla på You, Me & Dupree och helt enkelt ha lite fredagsmyyyyys. Hade gärna haft sällskap av dej älsk... Du finns i mina tankar hela tiden, det vet du va?

Ha en fortsatt slapp/festlig/mysig/rolig fredagkväll eller vad du nu kan tänkas ha för dej.
Vi hörs!

Kramis,
Johanna.

1 kommentar:

jonna sa...

sikken söt lägenhet :) hoppas du har det bra! och oroa dig inte för tentan - det kommer gå super ska du se! kram på dig!