måndag 26 oktober 2009

Tiden går fort även om man inte har roligt...

Ja, det är inte svårt att märka att vi har upp över öronen med plugg just nu! Jag syftar på den klena uppdateringen för er som inte hajjade det...

Snabbuppdatering så att ni hänger med på vad som händer här:
I fredags förrförraveckan (hjälp, har det redan gått så fort sen tentan?!) hade vi efter tenta-fest. Vi skulle varit hos Samuel från början men eftersom han bor så himla off så packade vi istället ihop oss i Michas lilla lägenhet två trappor upp. Riktigt kul var det även om kvällen kanske inte riktigt slutade som tänkt. Hur som helst så blev det utgång på Palace sen.

Lördagen och söndagen ägnades åt att göra projektuppgiften inför tisdagens seminarium. Med andra ord så spenderade Johanna och jag en helg helg på bibblan... Måste säga att man känner sig som en seriös människa då...

Blev middag och mys hemma hos syrran och gänget på lördagkvällen också.

På tisdagen blev det till att upp tidigt för att tvätta, fy vad tråkigt det var! Seminarium på eftermiddagen. Nervöst eftersom det var första gången här, men det gick relativt smärtfritt som tur var!

På onsdagen var det dags att dra på sig lab-rocken för spektrofotometrilaboration. Det gick riktigt bra den här gången för mig och Johanna, inget pös över och vi var inte sist kvar en timme efter ordinarie lab-tid...

Även på torsdagen var lab-rocken på, då för atomabsorptionsspektrofotometri (säg det ordet 10 ggr snabbt efter varandra om ni kan!) och därefter gruppövning.

På fredagen var det gruppövning igen på morgonen (det är inte alls tjatigt va?) och egentligen så var det föreläsning på eftermiddagen också men Elida och jag skippade den och tog bussen hem till kära gamla Kristianstad.

I veckan hade vi lite myskvällar, mest uppe hos Kristina, när vi åt kladdkaka till klockan 2 på natten (det var dock hos Atti), pluggade, kollade TV eller bara snackade om allt och inget...

Helgen då?

Fredagskvällen var jättemysig! Först middag med hela löjliga familjen (älskar er!! <3) och sen träffade jag Hanna S på stan. Vi satte oss på Taste och drack lite drinkar och snackade. Ska bli så kul när hon kommer upp sen efter tentan!

Lördagen var mamma och jag uppe i stallet hela dagen och städade bland mina och Ellis saker. Det blev tre sopsäckar skräp, en sopsäck med saker som ska sparas och lite annat som lämnades kvar i stallet som Ann och Tina kan använda. Dessutom har jag nu två sadlar stående inne på mitt rum... Någon som vill ha?

Sen på kvällen... Ja, det blev inte riktigt heller som tänkt. Åtminstone inte i min värld. Älsk, nu är jag trött på detta.

På söndagsmorgonen bar det av till stallet igen. Ellen var med mej denna gången. Vi kom upp vid nio för att göra Ellis klar för avfärd. Kristian kom vid halv tio. Så skrev vi papper och packade ut alla Ellis saker i bilen. Ellis blev mer och mer nervös, det var nog jag som smittade av mig på honom. Jag hade jättehög puls hela tiden och allt kändes som i en dimma, helt overkligt. Och plötsligt så stod han där i Kristians transport och tittade ut genom dörren på mig. Han fick lite morötter och pussar på mulen. Sen stängdes dörren och bil och transport rullade nerför vägen och försvann. Det var sista gången jag såg min älskade häst. Nånsin...

Var kvar i stallet ett tag till sen. Pratade med Ann, Roffe och Tina och städade ur Ellis box. Sen lånade Ellen Mini av Tina och red en stund på honom, ett så sött litet ekipage!

Blev lite plugg sen på kvällen, sen kom papps och så åt vi middag.

Nu är det måndag och jag kom tillbaka hit i förmiddags (känns dock som jag aldrig varit hemma). Tog bussen kl 8 imorse med Ylva och Elida. Vi försökte göra gruppövningsfrågor på bussen men vi blev lätt åksjuka alla tre så vi gav upp.

Genomgång av gruppövning... Nu är Boel tillbaka tack och lov! Så slipper jag kämpa för att hålla mig vaken på varenda föreläsning. Inget illa om Håkan men han har samma effekt som John Blund på mig...

Sen bar det iväg till Maxi. Så tråkigt. När jag gick där inne bland hyllorna slog det mig hur meningslöst det känns att gå och handla skälv och till sig själv. Hur meningslöst det känns att laga mat själv till sig själv...

Jag vill inte vara själv längre, jag vill ha dej här hos mej!! Nu! Och alltid...

Ja, och nu sitter jag här och skriver labbrapport om spekrofotometrin... Fast jag ska nog ge mig för ikväll nu, kommer inte på mer att skriva. Ska nog titta på Idol istället och ta lite te och choklad...

Vi hörs igen snart, ska skärpa mej med uppdateringen. Fast jag varnar er, det kommer bli en massa tentaprat och tentaångest! Men det får ni tåla!

Ha en bra kväll!
/Johanna.

Inga kommentarer: