onsdag 28 oktober 2009

Boooooring!

Idag har varit en lååååång och tråååååkig dag!

Dagen började med kemi-laboration. Den handlade om titrering, för ovanlighetens skull liksom. Har redan gjort det en gång innan här, och på gymnasiet titrerande vi typ tusen gånger känns det som. Och det blir liksom inte direkt roligare för varje gång man gör det... Dropp, dropp, dropp...

Vi titrerade på HCl, ättiksyra och Coca Cola. Jag överdriver inte om jag säger att vi nog fick fram närmre 300 olika värden som sen skulle föras in i Excel på datan... Och så labb-rapporten... Sjukt krångliga beräkningar! Asså detta är inget jag vill hålla på med en vecka före tentan!

Var på skolan i 12 timmar idag, från 8 till 20, jag var sjukt mör när jag kom hem. Tänkte jag skulle lagat mat direkt, sen lång varm dusch och sist Andra Avenyn. Såklart satte jag igång datorn direkt jag kom hem, precis som vanligt! Varpå att jag satt och tjötade med Atti i två timmar! Så jag skippade matlagningen... Men långdusch blev det, härligt! Och Andra Avenyn såklart! Fast det är inte lika härligt, jag känner att handlingen är på väg åt ett håll som jag inte alls tycker om...

Och det var inte så bekvämt att sitta och titta heller, min soffa har fått för sig att den inte vill fälla ihop sig igen... Och det är väl fjärde gången det händer eller något sådant... Sjukt irriterande! Kan ingen teknisk person komma och hjälpa mej??

Imorgon blir det plugg i bibblan med Lina och Atti och kanske några fler glada kemi-entusiaster!
Så man borde väl sova nu så man orkar vakna imorgon och masa sig bort till bibblan och plugga utan att somna med näsan i boken...

Känns inte som jag kommer kunna somna... Jag tänker på min lille häst hela tiden... Eller han är ju inte min längre... Inte på pappret iallafall. Men i mitt hjärta kommer han alltid att vara min!! Hoppas att han har det bra... Han är ju närmre mig nu än innan iallafall, är ju alltid en liten tröst. En pyttepytteliten...

Däremot är du långt ifrån mej älsk... Jag saknar dej! Så fel det blev sist, det gör ont i mej...

Hoppas alla ni där ute kan sova gott iallafall! Godnatt, ha en fortsatt bra kväll och en härlig morgondag!

/Johanna.

Inga kommentarer: