måndag 30 november 2009

Monday, you pass like a ghost

Saturday, I love you like gold. Not like the Monday, you pass like a ghost...

Jag gillar verkligen Volbeat!

Idag är en typiskt måndag, det vill säga galet tråkig!

Vaknade klockan åtta med huvudvärk men fick ändå masa mej ut med lilla vovven. Rasade i säng igen direkt jag kom in och vaknade ganska så omtöcknad fram emot halv elva. Fortfarande sinnes-huvudvärk. Prövade med Alvedon men det hjälpte inte nämnvärt.

Nåväl, masade mej ut på lite längre promenad med Chili. Stötte på Micha som hade varit och handlat. Var skönt att gå en sväng, hjärnan fick lite extra syre då.

Och det extra syret har kommit väl till pass idag, har suttit heeela dagen och förberett laborationerna som kommer denna veckan. Det tar en EVIGHET!!

Imorgon har vi labb i organisk kemi - extraktion av trimyristin ut muskotnöt. Och på onsdag har vi labb i biokemi - proteinupprening. Och jag lovar er, det är precis lika "kul" som det låter...

Biokemilabben är jobbigast, skriver flödesschema just nu. Jag har kommit till punkt nr 15 av totalt 34. Käre Gud i himmelen om du nu finns, Giv Mig Styrka!!

Om ett par timmar kommer Atti tillbaka från Alvesta. Då ska vi gå till Maxi för att handla. Sen blir det riskanalys. Och sen? Ja, då antar jag att det är dags att sova.

What a day. Totalt ospännande. Verkligen party.

/Johanna.

Inga kommentarer: