måndag 2 november 2009

My Chemical Romance

Ja, jag vet, jag borde inte blogga nu utan tentaplugga. Men är så nervös så måste varva ner lite först bara.

Vet ni vad? Jag tycket att den svåraste dagen att plugga inför en tenta är dagen innan! För då har man ju (förhoppningsvis) läst in allt redan. Så vad ska man läsa? Vad ska man repetera? Är det lönt att försöka lära sig något nytt? Eller ska man försöka befästa det som man redan lärt sig? Suck, jag blir galen! Hur gör ni?

Tror tentan kommer gå åt skogen imorgon i vilket fall som... Det är ju så svårt!!

Hade kursintroduktion till organisk kemi idag, slutade nyss. Knäppt att lägga det dagen innan en tentamen, tack för den liksom!

Men kursen verkar kunna bli bra! Susanne är lite wild men hon verkar väldigt bra! Och det bästa av allt... Vi har fått alla föreläsningars handouts sammanställda till en bok!! Sååå gött!!

Har dock tre, TRE (!!) labbar på måndag. Gud, om du nu finns, giv mig styrka!!

Usch, det är redan mörkt ute! Jag vill inte ha vinter!! Det blev ju mörkt under föreläsningen, kändes som vi hade den sent på kvällen...

I vintertider vill man bara mysa med brasa, varm choklad eller te, tända ljus och en bra bok eller film och en massa filtar och kuddar och uppkrupen tätt intill någon man tycker väldigt mycket om...

Men vad gör jag? Jo, jag sitter och försöker lära mig om buffertar och termodynamik och en massa annat tråk. Nåväl, allt har sin tid.

Bio är perfekt också i höst/vintertider! Uppföljaren till Twilight (jag minns aldrig vad den heter) och This is it, den om MJ, kommer ju snart. Vill se båda men vet inte om jag har råd... Vet inte vart alla pengar tar vägen, är så himla mycket utgifter hela tiden! Och nu har man ett gäng kursböcker på vänt... Nja, får se om jag kan unna mej detta...

Kanske skulle man återgå till kemin nu... Wish me luck! Kanske hörs sen!

/Johanna.

Inga kommentarer: