torsdag 5 november 2009

+ + +

Snabbuppdatering ikväll (inatt) för jag är trött, trött, trött!

Haha, jag passade på att ta en powernap på förläsningen idag också. Ja, alltså, inte när han föreläste men innan, som vanligt så krånglade datorn och så. Men idag passade jag på att sova så mej gjorde det inget!

Känns inte som man sovit ut sen tentan. Inatt kunde man dock haft chansen då vi inte börjar förrän 10.00 imorgon. Men vad gör jag då? Jo, är uppe sent!

Hade bindningslära på organkemin imorse, gillar Susanne mer och mer för varje gång, bra! Hade sen säkerhetsgenomgång med den tyske killen (hehe, han gjorde en rolig sak men faroklassernas symboler...). Därefter kursintro till biokemin. My God, den kursen får mej att må dåligt redan från första stund! Hade sen skittråkig föreläsning om labb-saker... Usch, lärde mej noll asså.

Vi fick (äääääntligen!!) våra cellbiologitentor tillbaka idag också! Jag visste ju att jag klarat den eftersom jag frågat Anki tidigare. Men är ändå skönt att få se det svart på vitt och hålla det i handen liksom.

Jag fick 50 poäng, max var 60 och VG-gränsen var 51.. Så jag fick G+++ och är toknöjd med det! Kommer dock få VG totalt i kursen, det hade jag inte alls räknat med! Asså det spelar verkligen ingen roll i slutänden... Men är ändå kul, känns lite mer pepp att försätta plugga till de andra kurserna då, man har ju lärt sej att det faktiskt inte är omöjligt!

Var ute hos Malin och dom en sväng också. Längesen man träffade dom nu känns det som. Lagade lite mat och slappade vid TV:n. Alla var typ jättetrötta! Martin satt fast i Växjö pga tåg-kaos, sånt är sjukt drygt, minns hur det kunde krångla när jag pendlade till Lund förra året... Käkade glass också, mums! Och så kollade jag såklart på deras nya undulat, den såg nästan ut som vår Emil! Jättesöt!

Kom hem vid tio-halv elva. Blev dusch och sen kollade jag klart på Andra Avenyn (gillar iiiiinte prewiew'n (stavning??) till nästa avsnitt!! Kollade också kvällens Bonde söker fru. Töntigt, jag veeeet!! Men jag är lite töntig så don efter person! Men än sen då, töntigt är charmigt!

Iallafall, hade jag skullat välja en av bönderna så Pekka, helt klart! Han är snygg på nåt vis, iallafall med jobbekläderna. I "civil" (haha) klädsel har han gjort några stilmissar för mycket för mej... Shit, vad petig jag är... Och Roger! Men kom igen, vad är det med honom!!?? Han bor med föräldrarna fortfarande. Men okej, det hade jag väl kunnat acceptera om det inte var för att hans gamla rara mamma tvättar och handlar och lagar mat åt honom jämt! Hallå! Skärpning tack! Asså, han är över 40!!! Big NO NO för min del!

Nähä, var det dags att sova då kanske? Bara två timmars lektion imorgon, då om aminosyror i biokemin. Dugga på onsdag, gäller att ligga i, kan ju samla tentapoäng om duggorna går bra. Tre labbar på måndag, ja ni läste rätt, TRE!!! Ingen rast och ingen ro. Plus gruppövning nästa vecka i organkemin, då ska man ha pluggat in nomenklaturen... Shit... Tyckr synd om Hanna som ska vara här i helgen... Haha, nej, skojar bara! Såklart ska jag inte plugga när hon är här!

Efter plugget imorgon blir det städning... Och antagligen plugg... Längtar till fredag!!

Godnatt på er, sov gott!
/Johanna.

Insåg idag att jag verkligen saknar dej... Måste prata med dej snart sweet...

Inga kommentarer: