söndag 29 november 2009

Do I know it's Christmas?

Ja, då börjar Första Advent 2009 att lida mot sitt slut. Det känns inte som det varit nån riktig advent. Kan tänkas att detta beror på att det är min första Första Advent någon annanstans än hemma.

Jag har tagit hit mina kära små snögubbar och köpt en jättefin adventsstjärna och hängt upp. Men vad hjälper det när julstämningen inte vill infinna sig.

Har till och med lyssnat på julmusik men nej, den vill inte.

Ska dock snart sätta mej och fika pepparkakor med mjölk så får vi se om det hjälper lite. Ska tända ett ljus också. Även fast jag inte har någon riktig adventsljusstake...

Idag har jag varit en sväng på stan. Igen. Det var ju skyltsöndag och hur mycket folk på stan som helst! Sen har jag suttit alldeles för mycket vid datorn precis som vanligt.

Men faktiskt har jag varit nyttig också! Var uppe klockan 07 och tvättade. Och har städat köket och badrummet och sopat golvet (eftersom dammsugaren fortfarande är på fri fot). Har pluggat lite på enzymer också. Lite. Lite för lite på annat.

Nåväl, imorgon blir det till att förbereda labbarna till veckan. Suck och stön, om det ändå inte varit för dessa laborationer, de kommer att bli min död, jag känner det.

Nej, nu dags för sista rundan med Chili. Sen dags för filmtitt, Along came Polly. Och fika of klart!

Ha en fortsatt bra Första Advent, må julstämningen vara med er.

/Johanna.

Inga kommentarer: