lördag 28 november 2009

Aldrig nöjd

Ja, idag har jag varit på stan en sväng efter att jag tagit mej lite sovmorgon.

Köpte glödlampa och krok till min adventsstjärna och så skulle jag ju ha en ljusstake, en sån som man har fyra ljus i.

Vill ha en svart i smide för har hittat både ljus och manschetter som är perfekta till en sån. Men hittade jag någon sådan då? Icke. Det fanns ju en uppsjö av andra men inte nån sån som jag var på jakt efter. Och har jag bestämt mej för nåt så...

Och så glömde jag köpa pepparkakor!!

Suck, varför ska jag jämt ha så höga krav på allting? Jag vill att alls ska vara perfekt men hur ofta är det så? Inte särskilt ofta. Och då går jag jämt runt och är missnöjd hela tiden och känner stress och press.

Samtidigt så känns det så meningslöst att pynta och fixa och dona. För hur många ser det? Jo, jag själv. Och Chili just nu eftersom jag lånat henne av mamma ett par veckor. Men annars? Inte en kotte.

Allt känns extra omotiverat nu utan dej älsk... Men det var visst inte meningen att det skulle vara du och jag. Önskar bara att jag fått prata med dej lite snart, saknar dej iallafall...

Nej, nu ska jag plugga några timmar vilket jag inte alls är så särskilt sugen på... Fast, å andra sidan, vad ska jag annars göra? Det är långhelg så ingen mer än jag är här...

Får dra igång lite Madonna så ska det nog gå.

Vi höres, hoppas ni är lite mer pepp än vad jag är.

/Johanna.

Inga kommentarer: