fredag 27 november 2009

Potpurri

Aaahh! Nu har jag slarvat igen med uppdateringen... Illa illa.

Men hur som helst, vad har hänt sen sist?

Hanna S var här och hälsade på!! Det var sååå roligt! På fredagen gick vi på stan, sen på kvällen var vi på fest i Smedby hos Alfonso och Amin. Det var hur trevligt som helst och vad som kanske inte vars konstigt var ju att det blev en hel del färjan-prat. Haha, vilka roliga resenärer dom verkar ha, ska jag vara ärlig har jag faktiskt sett ett par avsnitt av det sen dess, blev så nyfiken. Efter förfesten bar det tillbaka in till stan och till Palace! Var en galen och rolig kväll som innehöll både det ena och det andra. Blev nattamad på "Svett-Olgas" innan sängen. Vi trängdes här, Atti sov nämligen också över här. Men det var mysigt!

På lördagen blev det stan igen, sen pizza från Italia, såååå goda! Och det var fest på lördagskvällen också, denna gången hos Lina och Nicole och sen utgång på Corehouse. Men Hanna och jag valde att stanna hemma, ville ju passa på att umgås också! Så vi käkade godis, drack te och kollade på The Guardian som verkligen inte lämnar någon oberörd..!

På söndagen var vi kulturella och gick på visning på Kalmar slott och Hanna passade på att sitta i fågelbajs... Blev fika på Kullzénska också, mys!

Därefter var det tillbaka till vekligheten med skola och plugg och laborationer och allt annat som det innebär.

Helgen därpå for jag hem till Skåne. Hade sällskap med Atti till Alvesta, tack för det säger jag bara! För det var tågstrul som vanligt och det tog en evighet och då är det trevligt med sällskap!

På helgen var jag mest hemma och tog det lugnt. Packade och sorterade saker från mitt rum, åt middag med familjen, hälsade på Erika och träffade Hanna S en sväng också. Men inte mitt hjärta, undrar om vi nånsin ses igen..?

Därefter tillbaka till Kalmar igen. Den veckan hade jag målare i lägenheten så fick bo hos Malin och dom, jättekul och jättemysigt! Och nu är mina väggar så fina, så fina..!

Helgen som var åkte jag ner till Skåne igen. Var hemma på fredagkvällen och åt mat med löjliga familjen, sen på lördagmorgonen åkte Linda och jag ner till Köpenhamn för att hälsa på Johanna W! Vi gick på Ströget, kollade in Nyhavn som är typ som Gamla stan, var vid slottet, åt jättegod lunch som Johanna gjort på en brygga och en massa och besökte Christiania som var väldigt annorlunda. Det råder "peace and love-stämning" därinne. Och allt är så färgglatt och lustiga hus och allt. Ett litet stall med ponnies fanns där också. Och ett torg som är typ som en marknad och där fanns en liten butik med jättemysiga saker i! Det som man inte gillade lika mycket var ju allt knark, hasch är ju typ tillåtet där inne...

Sen gick vi hem till Johanna och gjorde jättegod kvällsmat. Eller mer sanningsenligt är att Johanna och Linda gjorde den, jag hade typ migrän så jag var inte till så stor hjälp... Sen var det dusch och så gjorde vi vid oss inför kvällens korridorfest på Johannas kollegie. Och vad fins där är!! Jämfört med köket som är här (och som är sjukt skabbigt) så är ju allt fint. Men detta var verkligen fint, fräscht och mysigt!!

Var trevliga människor som Johanna bodde med även om jag och Linda hade aaaaaningens svårt att förstå danska, speciellt när alla pratade i mun på varandra och det samtidigt var hög musik på...

På söndagen ordnade Johanna mys-frukost åt oss och vi ät frukost länge och snackade massa. Sen missade Linda och jag tåget trots att vi gick från Johanna 45minuter innan det skulle gå. Snacka om att Köpenhamn är stort! Så vi tog ett annat tåg som bara gick till Malmö. Så passade på att luncha där innan hemresan.

Åkte tillbaka till Kalmar på måndagen och då tog jag med mej Chili hit! Så nu är hon hos mej, det år så mysigt så mysigt! Just nu ligger hon här under skrivbordet när jag sitter här och skriver. och vilken liten donna hon är, det första hon gjorde när hon kom in i min lägenhet var att hoppa upp och sätta sig i soffan!

Nu ska vi snart ut på kvällsrundan, sen blev det "My big fat greek wedding" på film och kakor från Danskan! Fredagsmyyyyys med andra ord!

Vi hörs! Snart!!

/Johanna.

Inga kommentarer: