onsdag 2 december 2009

May cause dizzieness

Ja, idag har vatt en jobbig dag på något vis.

Till att börja med sov jag cirka 2,5 timmar inatt. Sen igårkväll insåg jag att jag glömt förbereda lab nr 5 i organkemin. Hade förberett lab 4 men liksom någon stans på vägen glömt att vi skulle ha två laborationer idag. Så jag la mej nog runt halv fem-snåret. Kunde i och för sig varit liiiite effektivare om jag och Atti inte suttit och kollat på drinkrecept på nätet. Kanske kunde sovit vid tre då.

Upp tidigt för att gå ut med älskade vovven. Därefter satte jag mej direkt att plugga inför duggan som skulle vara klockan ett. Därför skippade jag morgonföreläsningen. Men plötsligt insåg jag ju att duggan inte är förrän imorgon! Rist på huvudet och säg plommon!

I alla fall så hade vi lab klockan 12. Den ena labben handlade om extraktion av trimyristin (ett fett) ur muskotnöt och den andra handlade om lösningsmedelsextraktion (vi skulle separera bensoesyra bensoefenon från varandra när de fanns i samma lösning). De här labbarna innehöll en himmelens massa eter! Som ni kanske vet så användes det ju som narkosmedel förr, bland annat så har min kära mor blivit sövd med det någon gång på 50-talet och hon rekommenderar det inte. Men i riskanalysen stod det att eter kunde göra en omtöcknat och dåsig. Skämtar dom?? Man blev yr och fick ont i huvudet och mådde smått illa. Och i dom här ångorna vistades vi i fem timmar på raken. Usch säger jag bara. Och till råga på det så spillde jag jättemycket både av eter och av aceton på mina händer så nu är dom torra som fnöske! Inte behagligt alls.

Efter labben så drog jag hem och tog ut Chili på promenad, såååå skönt att komma ut och andas frisk luft!

Sen blev det till systemet, blir ju utgång imorgon, längtar såååå!!

Gjorde också den underbara upptäckten att dammsugaren är tillbaka!! Woohoo!!

Hann bara hem och diska innan det bultade på dörren. Det var Karl! Han kom från sin Judo-träning. Han hade inte blivit hämtad av någon. Försökte ringa Martin - inget svar. Testade med Malin - inget svar.
Malin var visst på nån fest och Martin antog vi satt fast på ett tåg från Växjö.
Så Karl tog bussen hem och cirka fem minuter senare kom Martin hit. Ja, då hade det mycket riktigt varit tågstrul. Been there, done that. Just typiskt, dom missade varandra precis!

Lagat mat och städat och pluggat lite annars ikväll. Kollat på Andra Avenyn också. Jösses Amalia säger jag bara! Erika och jag hade konferens över msn sen för att ventilera. Det behövdes!!

Nu ska jag försöka sova. Mycket ska hända imorgon! Blir nog uppdatering på torsdag, morgondagen är späckad!

Godnatt, ha det bra!
Jag lär ju inte ha problem att sova efter all den etern... Och ett antal hjärnceller lär ha gått förlorade, hur ska morgondagen lab gå??

/Johanna.

Inga kommentarer: