tisdag 30 juni 2009

Bittersweet

Idag har varit ännu en härlig sommardag!

Trots att jag steg upp redan lite efter sju så var det så himla härligt att vakna! Att börja dagen med myspys är verkligen inte fel och det ger en alla förutsättningar att resten av dagen ska bli bra!

Hade lite jobbigt samtal med pappa men det redde upp sig (tror jag). Sen bar det av till stan för att kolla på klänning inför det stora kalaset och för att klippa håret. Hittade en jättesöt klänning på Sandelins igår. Den är liksom "gå-på-släktkalas-söt" men inget man kan gå ut och festa i. Jag vill gärna ha en som funkar till båda delar så jag bestämde att inte ta den. Hittade en annan blommig jättesomrig färgglad klänning på Indiska som kunde funkat till både och. Glad i hågen gick jag och klippte mig. Frissan var supertrevlig och jag prövade en ny salong, Pink, och jag blev jättenöjd. Tror jag ska gå dit nästa gång också, de tar bara 750 kronor för klipp + färg. Det bästa var dock att min klippning idag bara kostade 100 kronor!

Fikade lite på Trendie med syrran och Ellen efter att jag klippt mig och sen kom mamsen också in till stan och så fortsatte vi leta klänning. Provade den på Indiska men det var en himla tur att jag inte köpte den för när vi sen kom till Aima så hittade jag värsta fina underbara söta partyklänningen och jag blev tokkär i den! Och det bästa av allt är att den nu är min och hänger i tryggt förvar i min garderob! Köpte en svart liten väska också som jag är himla nöjd med. Nu längtar jag sjukt till lördag då jag äntligen får ha den på mig!

Väl hemma från stan blev det till att byta om till badkläder. Denna dagen har varit fruktansvärt het, vi höll på att förgås av värmeslag allihop där vi gick på stadens gator och torg. Vi for ut till Ekestad och stack ner till sjön. Ett tag verkade det som att himlen skulle mulna igen för dagen men sen kom solen tillbaka med full kraft och nu har jag soleksem på magen... Badade inte så mycket som jag skulle velat dock, tycker det är lite väl djupt där, mycket bättre i Balsby!

Så småningom kom Leif hem från jobbet och kom ner och badade han också. De andra simmade ut till solflotten och jag fick ligga kvar på stranden och sola i min ensamnhet. Fast jag vandrade iväg i tanken och dagdrömde lite så jag var inte uttråkad!

Så började det åska lite så vi drog oss hemåt till Leifs plejs. Han startade grillen och Ullis ställde sig vid spisen och Ellen och jag plockade körsbär och kelade med Lunken. Åt god mat sen, älskar grillat och syrran är suverän på att göra klyftpotatis!

Efter maten spelade Ellen och jag frisbee och hoppade studsmatta medan gamlingarna kollade på Allsång på Skansen. För en gångs skull ångrade jag mig att jag inte tittade på allsången. Johan Palm var där. Visst, inte för hans skull. Men hans bror Henke spelade tydligen också. Har ju festat med honom en gång i tiden så det hade varit kul och se! Men men.

Sen for vi hem och väl hemma var det Morden i Midsomer som fick min uppmärksamhet. Och nu sitter jag här.

Imorgon ska jag försöka komma upp i tid. Kommer inte vara lika mysigt inatt men det får man ta. Ska rida imorgon, sen antagligen träffa Granis, var evigheter sen om man inte räknar de minuter som vi sprang på varann på stan idag. Sen på kvällen blir det fest för att fira att Hanna fyller 20! Ännu en rolig dag att se fram emot! Nackdelen är att det ska regna, jag hade först tänkt mig beachen efter stallet, hade behövt sola bort lite märken så klänningen blir ännu snyggare på på lördag! Men whatever, don't worry - be happy!

/Johanna.

Inga kommentarer: