tisdag 2 juni 2009

Gott & Blandat. Surt & Blandat. Salt & Blandat. Friskt & Blandat.

Ajdå, kass uppdatering igen, fick bassning av Erika igår! Har bara varit så sjukt mycket att tänka på och göra!

Men heldagen med basgruppen i onsdags var underbar! Vi hade föreläsning om krishantering på morgonen, sen lunch på Lunds nation. Därefter gick vi på stan. Annica shoppade loss ordentligt! Jag fick även tag i min oversize-kortlek, äntligen! Och jag hittade en underbar papperskorg... Och Jenny och Lovisa hade julafton när de köpte maraccas och trumpet i form av färgglada plastleksaker. Sen bar det hem till Lovisa för klädbyte, prat, kvällsmat, filmvisning och förfest. Bilder kommer inom kort finnas på min bilddagbok, 20 mars! Ingen idé att jag länkar dit, det fungerar aldrig ändå. Efter förfest, när alla var lagom glada i hatten, drog vi in till Wermlands nation för party all night long! Suverän kväll förutom att vår basgrupp 4-blandning blev beslagtagen inne på toan och att Helene och jag krockade ihop så hon fick gå med ispåse på pannan resten av kvällen.

Sov över hos Lovisa på natten med Jenny. Var lagom sega dan efter när vi käkade frulle och städade. Kom hem vid tretiden, minns inte vad jag gjorde då. Sov antagligen. Sen ljusparty hos syrran på kvällen, rätt mysigt.

Fredag kväll kom Linda hit. Vi åt mat och snackade massa, som vi alltid gör! Sen blev det intag av vin och cider innan vi drog ut på stan till Grand. Där mötte vi två av hennes kompisar, Frida och Anna (som firade 20-årsdag). Var märkligt att vara på Grand igen, inte varit där sen gymnasietiden och 16+. Var massa flashbacks kan jag tala om! Och för att späda på det hela så träffade vi min gamla kärlek där också, han har ju blivit riktigt snygg för fasen! Hann med en vända till Hessle också där det blev shottar, Tequila och laktris-Baileys (inte samtidigt dock).

I måndags var jag hos Erika, vi pluggade till tentan. (Det är förövrigt vad jag sysselsatt mig med då jag inte gjort något av det jag nämnt ovan). Vi gick igenom MoHO och läste igenom några i klassens uppg 1 och började spåna på frågor kring patientfallet inför intervjun. Sen blev det balkonghäng i hettan. Ooh, Erika bakade underbara scones med havregryn och solrosfrön i, rekommenderas varmt! Och så åt vi glass och frysta bär och spelade Taboo. På kvällen kollade vi på Shrek och Sex and the City (skitskoj avsnitt, det tredje i mitt liv typ). Och så lyssnade vi på Devour, Marilyn Mansons nya, grym! Och jag testade Erikas spikmatta!

Idag har jag bara pluggat. Har sinnessjuk tentaångest! Men nu pallar jag inte mer. Min hjärna kan inte ta in mer nu. Hjulet snurrar men hamstern är död.

Har läst in mig på Model of Human Occupation så gott det går. Har förberett frågor till intervjun efter bästa förmåga. Problemen, och mina orosmoment, är dock att vi bara har 15 minuter till vårt förfogande och att jag har 13 frågor. Plus att det tydligt ska framgå vilken praxismodell vi använt oss av. Jag tycker att CMOP-E- och MoHO-frågorna låter likadant...

Ska försöka sova lite nu. Sen några timmars filande på frågorna imorgon innan jag tar tåget. Jag tentar 13.20 imorgon, håll alla tummar, snälla! Sen hem och våndas över analysen. Sen är det på at på torsdag igen med resten av tentan. Men det är ett senare bekymmer!

Godnatt! Nu ska jag dröma ångestladdade drömmar om tentor och MoHO och senförsöka vara pepp på att leka arbetsterapeut imorgon. Hmm..

/Johanna.

Inga kommentarer: