måndag 29 juni 2009

100 - Catching up

Ja, det var ju ett tag sen... Hur många gånger har jag skrivit det egentligen? Skärpning! Ska jag komma ihåg vad jag pysslat med under denna långa och alldeles för korta sommar så måste jag blogga. Om ni vill läsa eller ej är upp till er!

Det var ju så att jag tänkte gjort nåt speciellt till mitt hundrade inlägg (detta asså) men jag kom inte på nåt och sen så glömde jag bort det... Men nu är jag här!

Vad har hänt sen sist då?

Jo. Jag har varit på studentfest. Hos Helenas bror Martin och hos Johannas syster Jessica. Var väldigt trevligt, kul folk, god mat och massa vin. Blev efterfest (eller vad man ska kalla det) hos Emil sen och då blev allt lite konstigt... Men på det hela taget så var det en kul kväll!

Det har varit midsommar! Den spenderades i Yngsjö med Hanna, Linda, Jenny och Stina. Hanna och jag fixade käk, vi gjorde potatissallad och grillade och så åt vi chokladtårta och jordgubbar! Och som vanligt så regnade det och åskade, men vad gjorde det när vi sken som små solar? Spelade väldigt mycket Twister också, inte visste jag att det färgade av sej!

Var i Lund på Nova med mina lundatöser Elin och Erika, vår förre detta lundatös Caroline och så Elins kompis Ida. Vi, eller ja, dom, shoppade massa på Nova och så käkade vi jättegott wok. Sen stack vi till Skurup för att handla massa frukt och fika inför strandbesök dagen efter. Bilresan var helt galen. Carolines bil hade bara fyra säten och vi var fem personer så Elin (och sen jag) fick sitta på en plastgrej och vi satt i samma bälte, fortfarande förundrad över att vi fick plats. Och sen så körde Carline ner i ett hål eller dike eller vad det var och hela bilen höll på att kantra och alla skrek, heltgalet! Väl hemma hos Elin gjorde vi massa jättegod fruktsallad och kollade på Allsång på Skansen, lite av Morden i Midsomer och så klart fotbollen Sverige - Serbien. Och så snackade vi massa skit och så slutade kvällen med att vi tittade på Sunes jul, lite otippat. Dagen efter åkte vi till stranden i Mossby, sjukt härligt! Och när vi körde hem därifrån så såg vi en Wallander-inspelning i Skivarp!

Hanna har också haft 20-årsfest, i lördags närmare bestämt. Det var tema camping/svensk sommar/turist/strumpor i sandaler, sjukt skoj visade det sej vara! Var mest folk från Hannas klass sen gymnasiet men de var snälla och trevliga! Var hos Hanna hela dagen för att förbereda men det visade sej att det inte var jättemycket att göra så vi hann ner två rundor till sjön, spela riddarspel, kolla löp på nätet och plocka jordgubbar. När alla folk hade kommit så grillade vi och vid tiotiden så gick vi ner till sjön igen och badade, sjukt härligt med solnedgången i bakgrunden! Adam och jag sov över, vi sov alla tre i ett tält som stod uppslaget på gräsmattan. Vid två på natten gick vi ner och badade igen och somnade vid fyra på morgonen. Vaknade redan vid halv åtta sen för att det var svinvarmt i tältet! Återigen blev det en dag på stranden, denna gången nånstans mellan Åhus och Yngsjö. Det var riktigt härligt i vattnet, vi var i ganska länge, i vanliga fall brukar inte havet vara speciellt badbart. Men då var det härligt!

Ja, det var väl ungefär det mest intressanta som hänt sen sist... Hoppas ni haft en bra sommar hittills!

Här kommer lite bilder iallafall!


Helena och hennes bror Martin på studenten.


Helena, Robin och Johanna hemma hos Johanna där Jessica firades.

Midsommar. Hanna, Stina, Linda och Jenny.

Twister!

Fruksallad med grönsalladesbestick...

Beachen i Mossby

Bakar tårta, Adam var full i fan...

Godaste efterrätten! Och snyggaste...

Hanna och jag hoppade säck för glatta livet...

...och Stina var på topp!

Det var vad jag hade att säga för denna gången!

/Johanna.

Inga kommentarer: