torsdag 4 juni 2009

YYEEEESSSSSSSS!!!!!

Ikväll har jag bara softat och det tycker jag att jag gjort mig förtjänt av!

Var som jag skrev innan idag sjukt nervös i morse. Pluggade på vad jag hade att säga på tåget och när jag väl var framme på skolan så var jag ändå relativt lugn. Men då möter jag Jenny som precis haft sin tenta. Hon berättar ett par saker som hon fått anmärkning på och exakt de sakerna tänkte jag också säga! Ajja, inget att göra åt det då. Men nog gjorde det mig nervös igen!

Så går jag upp i bibblan för att skriva ut A4:at med sammanfattningen av min analys, den som examinatorn skulle få. Då funkar inte de jäkla skrivarna i bibblan!! Och datorerna bara hängde sig.. Lesly hade tiden innan mig och bara för att det krånglade så kom hon försent till sin examination och fick därmed halva tiden på sig. Teknik i all ära, men fungerar det inte så är det värdelöst!

Till slut fick jag också ut mitt papper och så blev det min tur. Det var ganska chill att presentera sitt material för läraren. Det kändes bra och jag kunde svara på frågorna som hon ställde. Däremot var det en lång och nervös väntan utanför klassrumsdörren vilken examinator Kylberg satt bakom. Tur att jag hade sällskap av Annica och Ulrika och kunde prata med dom under vår ca 20 minuter långa väntan på resultatet.

Väl inne hos Kylberg fick jag höra att min intervju igår hade gått bra, jag hade varit lugn och tydlig och professionell. Jag hade även gjort en bra presentation av patientfallet utifrån modellen och en bra analys. Jag kände dock på mig att det skulle kolla ett "men". Vilket det också gjorde. Jag skulle varit tydligare med mina målformuleringar. Jag hade bra mål men skulle haft mer konkreta delmål och tidsaspekter.

Som tur var räckte det att jag mailade in dem till henne för att få mitt "G" i papperna. Och det har jag gjort nu. Så numera är jag godkänd i kurs ATPA22! Så himla härligt!!

Hängde hemma hos Lesly ett par timmar efter tentan sen. Vi köpte med oss muffins på Mormor's och så drack vi te och traggade om allt och alla. Sjukt najs lägenhet hon (och två andra tjejer) bor i!!

Kom hem vid åtta. När jag klev av tåget var det ett jäkla hålligång i Tivoliparken. Det visade sig vara sommarens första strandhugg men bland andra Kevin Borg och Rongedal. Inte min musikstil direkt men jag tog en vända ner iallafall. Träffade på vår granne så pratade lite med henne innan jag gick hem. Kallt som attan var det, tur jag lånade en jacka av Lesly!

Väl hemma har jag bara glott på TV och snackat med folk på msn. Snart kommer mina underbara töser hem från sina olika tillhåll runt om i Norden, längtar!

Nu ska jag sova för att vara pigg på kursavslutningen imorgon. Hoppas på stor uppslutning för då blir det picnic!

Sov gott! Inatt ska jag INTE drömma om MoHO, ALDRIG mer!!

/Johanna.

Inga kommentarer: