fredag 5 juni 2009

Sommarlov

Ja, nu är det sommarlov.

Var kursavslutning idag. Inte så många som jag hade hoppats från klassen som om dit, hade ju velat säga hejdå till alla nu när vi inte kommer ses på tre månader. Men det var roligt att träffa dom som kom iallafall!

Hade en timmes snack med Elisabeth om hur kursen varit i stort och så spelades det upp ett antal sketcher som handlade om mycket osympatiska läkare, frisörer och bilhandlare. Jag vet inte riktigt vad dom hade med utvärderingen att göra med dom var roliga!

Sen gjorde vi den "officiella" utvärderingen på internet (som sen Ayche och Ida sammanställde tillsammans med Elisabeth). Därefter började vårt sommarlov...

Samlades med ett gäng från klassen i matsalen och käkade lunch i två och en halv timme! Lång lunch med andra ord. Vi hade egentligen planerat att ha picnic med klassen på gräsmattan utanför skolan med det var så otroligt kallt idag så ingen var så sugen på det.

Blev sen en vända till Nova Lund med Erika. Om nu tre timmar räknas som en vända...
Hittade som vanligt en massa, gör alltid det när jag inte har pengar. Och nu ska jag härda ut i tre månader... Erika shoppade dock, blev bl a klänning och solbrillor!

Har ju varit så fokuserad på att söka ny utbildning till hösten att jag glömde söka sommarkurs! Som jag grämer mej för det nu, då hade man åtminstone haft dom pengarna! Ska ringa på måndag och höra om det finns någon plats ledig på nån kurs nån stans...

Nu ska jag ta mej lite käk, sen springa igenom en dusch, sen bara lägga mej på soffan och slappa och hoppas att den svarta himlen börjar ösregna. Låter kanske konstigt att fira in sommarlovet på det viset men jag har noll sommar-feeling än så länge så sparar badshortsen och Gyllene Tider-plattan tills den infinner sig. Nu är jag bara trött efter tentan.

Men trots problemen inför sommaren ska jag blicka framåt med gott mod! Jag längtar sjukt mycket efter "de gamla töserna" och dom kommer ju snart hem, den första trillar ner på söndag natt. Då kommer Elna. Sen kommer Hanna på måndag och Jenny på fredag. Johanna vet jag dock inte.. Men hon har inte heller lika långt att trilla. Eller hon trillar ju inte, hon är den enda som åker norrut...

Di Leva får avsluta dagens inlägg; det ordnar sig, det gör det alltid!

/Johanna.

1 kommentar:

Graniz sa...

Gött mos kamrat.
Det ordnar sig med sommarkurs.
Finns matte å fysik du kan läsa på nätet ;)
Här finns inte heller någon sommarkänsla.
Sommarlov, vad är det?
Puss