måndag 7 december 2009

We are family

Oj, nu har jag haft för fullt upp igen för att uppdatera! Har kommit på att jag bara skriver när jag känner för det, är man stressad blir det ändå inget bra. Så det får ni leva med!

I onsdags hade vi mycket riktigt labb i biokemi. Den handlade om upprening av protein. Vi labbade från 13.30 till ca 19, lååång dag. Innan labben hade vi dugga också, undrar just hur den gick..?

Vi hade Kjell som labbhandledare. Han är alltid så överseriös på föreläsningarna så ska jag vara helt ärlig så var jag lite nervös för att labba med honom, kändes som man inte fick göra några misstag alls och var tvungen att fatta allt. Men det var inte alls så, han var jättebra! Och rolig, han skämtade typ hela tiden! Good surprice!

Sen var det bara att skynda sej hem och gå promenad med vovven och därefter få i sig något i mat-väg och sen göra sej festredo. Var ju som sagt utgång på kvällen. Hade lite dåligt samvete för att jag lämnade Chili ensam så länge men hon verkade inte ta skada. Min söta fina lilla vovve, du är bäst i världen!

Var förfest hos en som heter Anna som Micha gick med förra året på SSK. Sen när vi blev många så flyttade vi oss upp till Michas lägenhet. Var jättekul förfest! Och eftersom vi var i huset hela kvällen så gick vi och hälsade på Chili några gånger så hon slapp känna sej helt ensam.

Blev utgång på Harry's sen, tre våningar här så alltså sjuuuukt mycket större än hemma i K-stad! Var trevligt ställe och massa massa folk, nästan mer folk ute en onsdag än vad det är på helgen.

Träffade på en sjukt sötsnygg kille där, Joel. Men... Mitt hjärta klappar fortfarande för DEJ...

När jag kom hem så satte jag mej vid msn, är alltid så uppe i varv efter en utekväll så kan inte sova med det samma. Chattade med Emil, dom hade firat Robins födelsedag och varit på Biljard och Banken. Åååhh, saknar Krischan!! Jäklar vad det ska festas och gås ut på juldagen!! Blev dock inget mer vettigt sagt, karln var inte nykter!

I fredags var vi lediga, sååå skönt! Och i helgen har min älskade familj varit här på besök. Mamma, Ullis, Leif och Ellen körde upp med mina grejer som jag packat därhemma. Så nu känns här ännu lite mer inbott i min lilla lägenhet.

Vi fikade allihop här hos mej, mysigt värre! Och sen blev det stan och då kom Malin, Martin och Gustav också in. Direkt försvann Martin och Leif till O'Learys för att dricka öl och se fotboll, typiskt killar, vill inte gå i affärer!

Gick och julklappsspanade på stan, det vill säga att jag kollade in vad de andra verkade gilla så man vet när man ska på julklappsshopping sen.

Åkte ut till Lindsdal sen och lagade mat hos Malin och dom, jättegott!! Blev ännu mer fotbollstitt, upprörda diskussioner om MMA (igen), jättegod mat, vin, gamla anekdoter och mammas nya "springa på åker efter påse-incident", jujutsu-demonstrationer av Karl, högljudd lek (heter det leka när man är 11??) från Ellen, Gustav och hans polare och Ullis pratade heeeeela tiden så ingen annan fick en syl i vädret. You just gotta löööööv our family's get-togethers!!

Mamma och jag for hem med nattbussen fylld med fulla ungdomar för att Chili inte skulle vara ensam på natten.

Igår blev det promenad med mamma och Chili, sen Ikea med Ullis, Leif och Ellen. Köpte skålarna jag glömde köpa när jag handlade till lägenheten, sweet!

Sen körde dom tillbaka till K-stad vid fyra-tiden och dom tog Chili med sej hem så jag skulle slippa ta henne i julträngslen på tåget hem sen till jul. Så hajja att det blev TOMT här sen, jättetråkigt...

Just nu längtar jag bara tills det blir JUL och jag kan få åka hem... Längtar, längtar, längtar!!!
Tack för en underbar helg hörni!!

Idag är vi också lediga. Sov nästan till 12, jag tror jag ska bli sjuk för har ont i halsen och huvudet och fryser. Men men, måste kämpa på med labbrapporterna ändå. Och ve och fasa - jag måste handla! Och tvätta...

Bilder från helgen och utgången i lördags kommer på bilddagboken inom kort - kolla in 20mars!!

Ha en bra start på veckan!
/Johanna.

Inga kommentarer: