måndag 21 december 2009

(O)pepp

Ja, nu är det ny vecka igen och julafton om tre dagar... Kom hem till Kristianstad i lördags vid lunchtid. Tog tåget från Kalmar vid 9 på morgonen. Jisses vad det snöade! Och det hade ju redan kommit en hel del snö så min rullväska fungerade som någon slags omvänd snöplog på vägen till järnvägsstationen.

Trots snön så var alla tåg helt mirakulöst i tid och jag kom fram som det var tänkt.

I helgen så har min kära syster Ullis flyttat från Kristianstad city och ut på landet för att bo med sin kärlek. Då han redan har ett gäng möbler och hon också så blev en del av hennes dunpade här hemma i mammas lägenhet, bland annat en soffa, en TV, två sängbord och en säng. Det höll vi på att stöka med halva dagen ungefär. Mitt i allt kom Hanna S, hon blir väl snart miljöskadad här bland alla galningar... Efter att ha skruvat och burit färdigt så beställde vi pizza som vi käkade allihop. Sen drog Hanna och jag ner på stan. Hur ska jag kunna hitta vinterskor och nyårsoutfit??? Jag hittar ju ingenting i denna stad!!!

Senare på kvällen så blev det lite joxigt inför juldagen... Lite blandade känslor... Vill ju ut... Men med vilka? Och vart? Mitt hjärta är fortfarande ömtåligt... Snälla söta, prata med mej, bara en gång till...

Idag har det varit julavslutning på Ellens skola. Var och kollade på den och därefter var vi och inhandlade julgran. Vi sjutton vad det är kallt ut, håller på att förvandlas till isbit så fort man sticker ut näsan genom dörren!!

Sen for mamma iväg till sjukhuset för att hämta hem mormor och jag satte mej i lugn och ro framför datorn för att se föreläsningen om IR-spektroskopi som jag missade innan. Har sån sinnessjuk panik nu, tentan bara kommer närmare och närmare för varje dag som går!!!

Nu ska jag snart bege mej hem till Erika med en liten avstickare till Burger King på vägen, vi tänkte unna oss lite junk food så här innan jul... Sen är det Idol-kväll här i stan ikväll, Idol-Erik och Idol-Calle (som är från Kristianstad för er som har lyckats missa det) kommer och spelar på torget sen är det efterfest på Class. Även alla affärer har öppet till kl 20 så vi kommer nog kunna roa oss ute på stan ikväll Erika och jag. Fast, känner jag oss rätt kommer vi inte palla ge oss ut i kylan efter att ha satt i oss all den maten så vi kommer nog slappa i soffan...

Ha en trevlig afton alla!
/Johanna.

Inga kommentarer: