torsdag 31 december 2009

2009 - Gott Nytt År

Ja, då var 2009 till ända.

Det har hänt mycket i år, både bra och dåligt. Som vanligt!

Ska snart göra vid mej inför kvällen fest, sitter just nu och klurar på hur man sätter fast en fluga... Vill bara understryka att det inte är jag som ska ha flugan utan Sebbe...

Ikväll blir det fest i en lokal på Egna hem, Björkvallen. Ska dit med Erika, Linda, Hanna och Stina. Resten av folket känner jag inte men några trevliga måste det väl ändå finnas bland 70 pers?

Summa summarum av 2009:
Det största eller vad man ska säga är att väl att jag flyttat till Kalmar för att plugga. Jag sa hejdå till mina kära AT-vänner i Lund och packade väskorna och flyttade 20 mil till Smålands skogar för att istället läsa till farmaceut. Måste säga att detta är bland det bästa jag gjort i mitt liv.

En tråkig sak var dock att jag sålt min älskade häst, fanns ingen möjlighet för honom att flytta med upp till Kalmar, jag hade inte haft nån tid i världen för honom där. Så nu bor han sen oktober hos Kristian i Oskarshamn.

Mitt hjärta som brann har börjat svalna nu och renoveringen har börjat.

Min kära syster har också flyttat. Hon flyttade till sin kille, till ett jättemysigt hus i Ekestad.

Mormor har haft ett jobbigt år men mycket sjukdom.

Jag har lärt känna en himmelens massa nya härliga människor!

Ja, det finns mycket man kan säga om 2009... Men det finns det inte tid till nu. Men det finns i mitt minne, alltihop.

2010
Ja, vad jag hoppas på av 2010 är väl mest att det ska gå bra i skolan med tentor och labbar och allt vad det innebär. Och att alla nära och kära får vara friska och ha det bra. Och gärna så hittar jag ju min prins...


Men nu måste jag stressa vidare, just nu är det Sebbe som ockuperar duschen, men han ska ju iväg tidigare än jag så det är väl inte mer än rätt.

Hanna och Stina kommer hit halv fem, Linda strax efter. Sen går vi i samlad tropp till Erika där ytterligare folk finns. Sen ger vi oss av ut till Björkvallen och äte gott och festar natten lång. Och kollar på fyrverkerier så klart! Och minns 2009 och blickar fram emot 2010...

Gott Nytt År folks!
/Johanna.

Inga kommentarer: