fredag 11 december 2009

I am a Kristian(s)on!

Håll nu tummarna imorgon i Idol-finalen 2009 för bästaste Calle från bästaste Kristianstad!!

Goder afton!
Nu har jag precis sett semifinalen i Idol. Ja, den som sändes i fredags. Ja, jag är efter. Jag vet!! Men, jag har ju ingen TV så är det så konstigt egentligen?

Fy fasen vad bra dom är alltså!! Eriks version av Run to the Hills - magiskt! Asbra! (Hur kunde juryn få för sej att det skulle vara utmaningen? Det blev ju glänsarlåten!!)

Tove sjöng grymt bra, hon gjorde Whitney på sitt eget vis.

Och Calle, kanske inte så himla sexy. Men desto mer Memphis!! Och så är han ju från kära gamla Krischan också!! Och hur det än går imorgon så blev han ju faktiskt bättre än Sibel i Idol, YES!

Fast, hur bra Calle än är, så hade jag nog hellre sett de båda andra i finalen. Calle är grymt bra, men han ska göra sin egen musik, han ska rocka! Inte sjunga färdigskrivet pop-tjafs. Erik och Tove till final med Tove som segrare. Hon är Idol, samma sak gäller för Erik som för Calle. Så tycker jag. Kommer vara lugn under omröstningen imorgon.

Westlife dök också upp, lite otippat tycker jag. Hade en period i sexan tror jag det var som jag lyssnade mycket på dom, vet att jag hade en av deras plattor... Den där If I let you go som Jidhe hade stackars Piotr att sjunga, den kan jag fortfarande utantill. Pinsamt (?) men sant.

Han där Shane eller vad han heter (han stod iallafall till vänster för er som kollande), är han snygg eller vad?

Det här blev visst ett Idol-inlägg... Men vad fasen, skulle jag skriva om något annat hade det med all sannolikhet handlat om translation för det är ungefär vad som snurrar i min skalle för närvarande. Och hur kul hade det varit att läsa om på en skala??

Imorgon blir det heldag nere i hamnen. Nu skulle man haft den där cyllen som min kära syster Malin fixat åt mej. Men Atti och jag promenerar! Bra att jag sa det, måste sätta upp post-it på dörren om att inte glömma min matlåda, går ju alltid hem på lunchen annars.

Laborationsgenomgång och gruppövning om translation är vad som väntar oss imorgon. Sen blir det röj (röj som i städ menar jag då) uppe i Penthouse Zoo så att där åtminstone blir anständigt nog för att se Idol-finalen.

På lördag väntar Ditt Ljus I Mörkret, julfest här i huset. Hoppas på att en viss snygging dyker upp... Atti och jag har bästa outfitten, Michas och deras går inte heller av för hackor. Längtar!

Och på söndag, på Luciadagen, blir det persisk middag hemma hos Paria, längtar också!!

Ha en underbar helg!!
/Johanna.

Inga kommentarer: