fredag 2 januari 2009

Jag hjärtar Basgrupp 3! <3

Ja, nu kommer min utlovade uppdatering!

Vårt "jullov" började en dag tidigare än beräknat då Charlotte, vår basgruppshandledare inte kunde träffa oss för steg 1-5 på fredagen. Så på torsdagen, den 18 december, hade vi det sista schemalagda i skolan för i år. Det var även den sista utgångspunkten i den här kursen och även i den här basgruppen.

Då vi på något vi lyckats tappa en föreläsning i utvecklingspsykologin om tonåren så handlade utgångspunkten ganska självklart om tonårspsykologi. Allt ifrån huruvida det är okej att förlora oskulden innan man fyllt 15 och/eller med någon som man inte är tillsammans med, om man ska vara emo, punkare eller fjortis, när det är okej med första fyllan, hur det är att vara ensam och utstött och så vidare. Lånade hem en hel hög med böcker, ska bli riktigt intressant att läsa om detta, synd att man måste lägga den största pluggkraften på tentan bara...

Alla var ganska så slappa och oengagerade i brainstormingen och inventeringen men på något vis så fick vi ändå fram bra inlärningsmål som täcker upp mycket.

Underbara Maria hade med sig julfika till mötet, julmust och mjuk pepparkaka (som jag vanligtvis inte tycker om, men denna var jättegod!). Det var ett ovanligt trevligt basgruppsmöte trots att jag hostade mig igenom det.

Vi har haft våra problem inom vår grupp men nu känns det jättebra och samarbetet går mycket smidigare. Kommer att sakna dessa töserna under julen och sen när vi byter grupper till nästa kurs. Väldigt tråkigt är dock att en hel del kommer att hoppa av utbildningen nästa termin... Jag har alltid sån separationsångest och fäster mig lätt vid folk och ting...

Love, Jolie.

Inga kommentarer: