fredag 9 januari 2009

Nyår 2008/2009


Jag minns faktiskt inte vad jag gjorde under dagen på nyårsafton... Men något måste det varit, för det var himla stressigt precis innan pappa skulle skjutsa mig!

Dagen kändes så vemodig. Det har jag nog alltid känt så här på nyår. Ett helt år har förflutit och ett nytt ska bli till.

Förutom de sista två nyårsaftnarna, då var jag tillsammans med Jeppe och såg bara fram emot ett nytt år med honom. Och så blev det ju, åtminstone en gång. Det andra blev bara ett halvt...

2008 var inget jättebra år för mig, inte om man jämför med 2007 som var det bästa i mitt liv!

Nyårsafton 2007/2008 var supermysig! Men året blev ingen höjdare, jag var arbetslös och hade inte en spänn att göra något för. Jeppe blev osäker på vad han ville med vårt förhållande. Så här i efterhand så inser jag vad min nedstämdhet gjorde mot honom... Och mot oss. Så tillslut valde han att avsluta det vi hade tillsammans, vilket innebar att jag grät mig igenom sommaren. Jag vet att det var tack vare mina älskade vänner som jag tog mig igonom det! Och min fina lilla pålle var också en viktig del... Sen på hösten så började jag på Lunds Universitet. En massa nya underbara människor har man lärt känna och man har flängt runt över hela Skåne. Då tog min tillvaro en vändning, jag började så smått leva igen. Även här hemma i Kristianstad har nya härliga personer kommit in i mitt liv samtidigt som de som står mig nära har flyttat långt ifrån mig. Jag har även kännt att mitt hjärta kan klappa för fler än Jeppe...

Så nu hoppas jag på ett superhärligt 2009! Alla blad är oskrivna, allting kan hända! Jag får se vart jag hamnar, vad jag väljer att göra med mitt liv. Det finns inte längre något som håller mig kvar här jag är idag...

Nyårsaftons kväll tillbringades i Bockeboda hemma hos Johanna W. Det var ingen vild och röjig nyårsafton men det var hur trevligt och mysigt som helst! Vi var en blandad skara. Johanna, hennes mamma och bror, hennes syster och hennes kompis och pojkvän, deras granne samt deras mormor och morfar och så var det Hanna G och jag.

Johanna bor på världens finaste gård, de har nästan precis flyttat in från drängastugan till boningshuset efter att ha renoverat allt. Så skulle jag verkligen vilja bo i framtidien, lagom långt från stan med lagom mycket djur, gammaldags med kakelugnar och bjälkar i taket och en stor härlig tomt!

De har två hästar, två hundar, katter och höns, kaniner och hamstrar och snart även får. Värsta fina! Måste tillägga att den ena hunden är en 10 veckor gammal St Bernhardsvalp som heter Semla och är bedårande söt!

Vi åt jättegod trerätters middag och pratade en massa. Vi har ju inte setts sen i somras, det fanns med andra ord en uppsjö av samtalsämnen! Jag hade med mitt SingStar, det ville sig inte riktigt med deras TV så vi fick koppla in det i det som ska bli gillestuga. Det innebar att vi stod bland gamla möbler och brädor och sjöng. Men alla sätt är bra...!!

När tolvslaget slog stod vi nere vid vägen och smällde lite och drack skumpa och kramades och nyårsringde och messade precis så som man alltid gjort. Tycker alltid att tolvslaget mellan två år är lite kusligt och skrämmande, så har jag alltid känt. Får en så konstig känsla i hela mig när det är nyår, den går dock inte att förklara.


Vad som kändes märkligt var att det vara samma väg, vid samma hus, som vi stod deut första nyåret Jeppe och jag firade tillsammans... Det högg lite faktiskt. Men nu är det förra året det tog slut, dags att lägga det bakom sig och gå vidare. Jag är inte längre kär i honom men saknar honom vansinnigt emellanåt. Trodde aldrig att vår relation skulle bli så här dålig... Jag tycker det är synd, han var min bästa vän... Men jag kan inget göra.

Hanna och jag sov över hos Johanna till nyårsdagen. Det var lite roligt för mitt i natten så började Hanna prata om lateralsidan av sin sovsäck och om radius. Undrar om hon var riktigt vaken... Anade jag tentaångesten komma krypande?

Klockan 8.20 väckte Johannas hurtiga mamma Lena oss genom att meddela att frukosten var serverad. Sömndruckna satt vi och hängde vid bordet i våra pyjamasar. Sen gick vi ut i stallet och gjorde iordning hästarna, familjen Winberg skulle ut på vinterritt.

När jag väl kom hem åkte även mina ridkläder på, sen stack Tina och jag ut med våra hästar, härligt!

God fortsättning på er allihop! Hoppas alla får ett härligt 2009!

/Jolie.

1 kommentar:

Anonym sa...

bdb passar inte en flicka om har bilder pa en dator o internet pa en annan..haha
uppdattering tack!!!