torsdag 8 januari 2009

Juldagen - high life


På juldagen var det full rulle direkt! Den 25e smäller det, som Magnus Uggla sjunger. Dock av en annan anledning...

Vid elva kom folket hit, det vill säga båda mina systrar och deras familjer. Att vi fick "börja" så tidigt berodde på att Ullis började jobba klockan två, himmelens tradigt.

Var så roligt att träffa alla igen, är inte varje dag man träffar Kalmar-borna!

Så det var fullt hus här hemma och världens håll igång, men det är så det ska vara när det är jul och det var en skön kontrast till julafton.

Så klart sjöngs det SingStar för fulla muggar! Martin var jätterolig att sjunga med, faktiskt så var han ganska duktig också! Ellen och Gustav tog det hela på fullaste allvar medan Karl mest tramsade bort det hela... Men roligt var det!

Tyvärr körde "Hallinarna" redan vid fem, de skulle köra hem till Kalmar och ville väl inte komma hem för sent. Visserligen hade Ulrica och Leif åkt redan vid ett och Ellen skulle iväg med Mathias. Men det är lika tråkigt varje gång det är folk hos en och alla ska åka, det blir så tomt och tyst, jag trivs inte utan mycket folk omkring mig. Så hoppas på en stor familj när jag själv blir stor!

Sen följde ett par timmars lugn och ro och klädbyte innan Elna kom inom. Efter en stund stack vi bort till Emil för lite party, party.

Ute i trappen satt Helena och Joan och skrev sms på Helenas mobil. Det var så att Johan och Mia varit där och stuckit igen efter fem minuter typ och det var värsta grejen!

Var så komiskt att vi satt där i trappan en lång stund, var bara tvungen att ta foto på det!


Väl inne hos Emil var hyfsat med folk, de gamla vanliga blandat med folk jag aldrig sett innan, det var väldans trevligt må jag säga!

Anton var ganska skojfrisk, speciellt angående vad som hände (eller egentligen vad som inte hände) i hans bil en gång i tiden...

And I could kill for Kirres T-shirt!!

Och jag svävade på rosa moln i sjunde himlen, fick ju tillfälle att pussa på "mitt" söthjärta!

Efter att ha lekt några timmar hemma hos Emil skulle vi ju gå ut. Det var ett helt företag! Ni vet ju hur det är med tjejer, fester och toaletter... Helena, Joan, Elna och jag var inne på Emils pyttetoa i typ tre evigheter innan vi äntligen kom iväg.

Efter att Jenny, och en hel massa andra, sagt att det både var svindyrt och slutsålt på alla uteställen i stan styrde vi kosan till Biljard. Till och med där tog dom inträde! Helt sinnes, bara för att det är juldagen!

Tråkigt nog höll dom på sin gamla tradition att stänga redan klockan ett... Vakterna var väldigt angelägna om att få ut oss, och Emil och folk fick tamburförlamning (tror dom kände killarna i baren) så Elna och jag drog till Hessle och tog en cider och satt och snackade, har ju en hel del att prata om, man får passa på!

Sen mötte vi dom igen när vi skulle till BK och käka och dom var på väg hem. Var helt sjukt hungrig! Sen visade det sig att Oskar var på Class så Elna och jag fick vänta på honom hemma hos mej innan dom åkte hem.

Sen somnade jag gott...

/Jolie.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh.. jag ville också till Emil den 25.e, så jäävla saad... men nästa jul ska jag fan vara i Kristianstad..!

Anonym sa...

Åhh.. jag ville också till Emil den 25.e, så jäävla saad... men nästa jul ska jag fan vara i Kristianstad..!

Anonym sa...

Åhh.. jag ville också till Emil den 25.e, så jäävla saad... men nästa jul ska jag fan vara i Kristianstad..!

Anonym sa...

Åhh.. jag ville också till Emil den 25.e, så jäävla saad... men nästa jul ska jag fan vara i Kristianstad..!

Anonym sa...

Hahahahah trappbilderna är så bäst :D