fredag 2 januari 2009

Jullovsfika och lite av varje


Dagen började med avslutning hos Ellen. Hennes klass, eller rättare sagt alla bild- och formklasserna håller sina avslutningar i Konserthuset, till skillnad från resten av eleverna på Centraskolanl som firar avslutning (heter det så?) i Östermalmskyrkan. De har alltid varit lite "märkvärdiga", så var det redan på min tid där. Men det var en jätterolig avslutning! Varje årskurs hade gjort varsitt spex kan man säga, plus att de vanliga traditionella julsångerna sjöngs.

Sen åkte jag ändå ner till Lund trots att vi inte skulle till skolan. Det var nämligen så att jag, Caroline, Erika och Elin sedan länge bestämt att träffas efter våra respektive basgruppsmöten och ta en jullovsfika på stan tillsammans. Men jag hade ändå inget annat för mig (plugga till tentan kändes inte så lockande, läste dock på tåget) och man har ju sitt tågkort så mig gjorde det inget att åka till Lund en dag extra.

Vi landade på Mormors i vanlig ordning, bara bra tycker jag, där är jättegod fika och det är nära till stationen så man behöver inte stressa. Det blev en vegetarisk bagel, iste (det godaste jag druckit) och chokladwienerbröd för min del. Hålla in på onyttigheter kan man göra efter jul!

Som en liten kul grej hade vi kommit överens om att köpa varsin liten julklapp till varandra, runt en tjuga skulle den kosta. Bara ploj liksom. Fick en body scrub olive, en glitterspray (som vi hade överallt på Moulin Rouge, haha) och ett par ridstrumpor och choklad. Dom är snälla mina töser!

Tiden gick fort, vi satt och babblade på en massa precis som vanligt. Men det var bra att kunna prata av sig, sen ses vi ju inte på ett tag.


Tog sen tåget hem för att fortsätta med julstöket. Kraschlandade sen framför TV:n ett par timmar och bara slappade, det var jätteskönt, nu kan man andas lite. Men bara lite, tentaångesten kommer att finnas där 24 seven.

Fick även prata med pojken som rubbar mina cirklar vilket jag blev väldigt glad för! Vi pratade om allt möjligt, dock mest om att det är svårt att veta vad man vill med sitt liv. Om man ska plugga och till vad, var man ska bo och så vidare. Det är så jobbigt för plötsligt känns alla val så avgörande bara för att man råkar vara över 20 bast. Vi pratade till klockan tre på morgonen, över msn dock... Motvilligt fick jag inse att det var dags att sova så vi sa godnatt.

Det var svårt att somna den kvällen... Inte för att jag inte var trött, för det var jag. Utan för att mitt hjärta bultade som bara den. Jag måste få se dig snart igen!


Love, Jolie.

Inga kommentarer: