fredag 3 juli 2009

Sommar, sommar, sommar

Idag har varit en riktigt slapp och skön dag! I förmiddags tog Jenny och jag bussen ut till Balsby. Var jättemycket folk där nu, inte så konstigt ändå med tanke på giftalgerna längs kusten. Då är det perfekt med sjöar!

Vi badade jättelänge, nästan för varmt för att vara uppe på torra land. Vattnet var riktigt varmt och ovanligt klart, man kunde nästan urskilja botten! Nackdelen var att det flöt omkring någon slags grönaktiga slajmiga saker på ytan... Men men.

Så kom Hanna också ner, hon hade legat och solat i trädgården och sen missat bussen hon tänkt ta till Åhus så hon kom till sjön och höll mig och Jenny sällskap istället, sånt gillar vi!

Vi badade mer, spelade volleyboll och klockan. Den sistnämnda suger jag verkligen ripa på! Fast jag passerade två idag, kom faktiskt till hela fyra kickar! Men vad hjälper det när de andra kom till tio och tolv?

När vi solat och badat klart stack vi hem till Hannas plejs och åt potatissallad, ljuvligt god! Såklart hade vi sås och skinka till, lite konstigt annars ju. Som tur var sparade vi lite plats till fika också för Hanna hade bakat underbara chokladkakor som vi krängde sen efter maten.

Vi hann också med att spela riddarspelet (en blandning av kubb och boule, riktigt skoj!) innan vi tog bussen in till stan. Hanna följde också med in. Jenny åkte direkt vidare till sin farmor i Åhus och jag följde med Hanna på stan för hon skulle köpa present till mor sin.

Väl hemma började det ösregna och åska jättemycket men nu är det fint väder igen. Skönt eftersom Kristianstadsdagarna börjar idag!

Ikväll har jag städat och Hanna har varit med Adam i Rinkaby och tränat med Hugo. Senare ikväll ska vi in till stan och titta på folk. Det blir inget festande ikväll dock, båda två vill vara pigga och fräscha på jättefesten imorgon!

Ha en trevlig kväll!

/Johanna.

Jag är inte längre ensam om mitt bekymmer, Jenny delar det med mig. Alltså, hon har ett likadant...

Inga kommentarer: